Aangekomen! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Frank Penning - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Frank Penning - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Blijf op de hoogte en volg Frank

17 April 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal!

Het heeft even op zich laten wachten, maar daar is dan eindelijk mijn eerste reisverslag. Maandag 31 maart vertrok ik alweer uit Nederland naar het verre Nieuw Zeeland. Na een toch wel vermoeiende reis waar ik helaas niet veel heb kunnen slapen, kwam ik uiteindelijk aan in Auckland. En hier stond Marloes mij op te wachten. Even gezellig met elkaar gepraat en daarna heb ik haar weer uitgezwaaid naar haar vlucht naar Australie. Uiteraard heb ik de vele brieven die ik moest meenemen vanuit Nederland aan haar gegeven.

Maar goed toen begon het avontuur eigenlijk pas. De eerste dagen had ik besloten om even bij te komen van mijn jetlag. Daardoor heb ik een aantal dagen in Auckland rond gelopen. Leuke stad, maar niet heel bijzonder. Zaterdag begon mijn reis eigenlijk pas, want toen ben ik op de Straybus gestapt. Het was gelijk erg gezellig in de bus en zo leer je ook snel en makkelijk mensen kennen. De eerste stop was in Hahei, een erg mooi strandplaatsje. We hadden die dag ook geluk erg mooi weer nameiljk zo'n 30 graden :) 's Avonds zijn we naar de Hot Water Beach gegaan waar je kokend water kon voelen als je in het zand ging graven. Het was best leuk totdat er een enorme golf (zie mini-tsunami) iedereen meesleurde inclusief spullen ): Mijn telefoon was dus nat geworden en die doet het nu dus maar half (geen muziek meer, niet meer bellen en de aan/uit knop doet het niet meer). Het kan echter erger, want er was ook iemand die een kapotte laptop en iPod had. In ieder geval was het sowieso een gevaarlijke zee die dag aangezien er iemand met een traumahelikopter weggevoerd werd.

De dagen erop waren gelukkig wat minder hectisch. We hadden de hele week lekker weer en hebben toen de plaatsen Raglan, Mourea, Rotorua, Taupo en Tongariro bezocht. Hier heb ik eigenilijk te veel dingen gedaan om dit allemaal in dit reisverslag te plaatsen, maar wat ik in ieder geval heb gedaan is raften, mountainbiken en skydiven :) Ik heb hier allemaal leuke foto's van, maar die komen nog een keer via facebook :P

In ieder geval heb ik eregister de Tongariro Alpine Crossing gedaan. Dit schijnt een van de beste 1 daagse wandeltochten ter wereld te zijn. Het was nog de vraag of we deze wandeltocht mochten doen door het verraderlijke weer in Nieuw Zeeland, maar gelukkig mochten we hem toch lopen. Het weer begon goed met zon, maar eenmaal op de top (1800 meter) begon het hard te regenen en te waaien en dan is het toch best koud. Het zicht werd maar 5 meter en het kwam er eigenlijk op neer dat je zo snel mogelijk naar beneden moest. Wat alleen jammer was, was dat dat nog zo'n 13 km lopen was... Uiteindelijk wel heel beneden aangekomen en 's avonds lekker een warme douche gepakt.

De komende dagen zal ik naar het Zuidereiland gaan wat nog mooier schijnt te zijn dan het Noordereiland. Ik ben in ieder geval benieuwd. Jullie horen nog wel van me!

See you!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2014

Het Zuidereiland

17 April 2014

Aangekomen!
Frank

Actief sinds 17 April 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 3139

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

17 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: